Smiley face
5 warunków skutecznego wpisu gościnnego

Era pozycjonowania metodami Black Hat, czyli spamem i systemami SWL powoli odchodzi
do lamusa. Jeśli chcemy inwestować w biznes długofalowo, potrzebujemy dobrych linków i uznania w branży – skutecznie pomogą nam w tym wpisy gościnne, które już teraz powinieneś wdrożyć do swojej strategii link buildingowej. Istotą wpisów gościnnych jest udostępnianie wartościowych treści na relewantnych blogach w zamian za link znajdujący się w tekście lub pod nim. Oto 5 wskazówek jak skutecznie prowadzić guest blogging:

1. Postaw na jakość artykułu.

Elementarna zasada to jakość, jeśli stworzymy tekst, który będzie atrakcyjny dla odbiorcy, właściciel tematycznego bloga z chęcią go opublikuje. Treści muszą być unikalne, nie możemy publikować jednego tekstu na kilku blogach, nie warto również stosować synonimów i tworzyć kilku tekstów z jednego źródła.

 2. Pisz z myślą o odbiorcach.

Wpis powinien traktować o branży, w której działamy: jeśli prowadzimy sklep z elektroniką możemy napisać recenzję odpowiedniego urządzenia i opublikować ją na blogu związanym z elektroniką. Jeśli treść zainteresuje czytelników chętnie sprawdzą kto jest autorem tekstu i przejdą na naszą stronę docelową.

 3. Nie przesadzaj z ilością linków wychodzących.

Istotnym elementem jest także ilość linków, które znajdują się w artykule, nie należy przesadzać, większość miejsc akceptuje jeden link wychodzący, jeśli ktoś zgadza się na więcej linków zachowajmy rozsądek i w tekście umieszczajmy maksymalnie trzy linki. Większa liczba odsyłaczy do tej samej strony nie przysienie żadnych benefitów z perspektywy SEO, a może tylko rozproszyć czytelnika.

 4. Wyszukaj jak najlepsze miejsca do publikacji wpisów.

Link dofollow z wpisu umieszczeonego na stronie dobrej wysokiej jakości zapewnia korzystny wpływ na pozycje witryny. Szczególnie po ostatnich aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki Google warto skupiać się na jakości miejsc w których publikujemy a nie na ich ilości – to inwestycja długoterminowa, ale z wysokim ROI. Publikując w markowych portalach poza zdobywaniem silnich linków kreujemy również pozytywny wizerunek w sieci oraz zdobywamy nowych klientów – bez dodatkowych kosztów, jeśli artykuł wypozycjonujemy.

 5. Promuj wpis gościnny przez zdobywanie dobrych linków.

Wpis gościnny pozostając w serwisie na stałe zapewnia długoterminowodoskonałe efekty. Każdy nowy wpis na początku znajduje się na stronie głównej (lub w odpowiedniej kategorii) i użytkownicy serwisu mają do niego łatwy dostęp. Wraz z czasem nasz wpis jest przeważnie “spychany” przez nowe treści na miejsca mniej widoczne. Rozwiązaniem tego problemu jest wypozycjonowanie artykułu – w ten sposób wpis będzie się wyświetlał się na odpowiednie słowa kluczowe w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – a dzięki ten nowi użytkownicy będą stale na niego trafiać.

Jak pozycjonować / linkować wpisy gościnne? Przede wszystkim musimy szanować włacicieli serwisów, którzy zapewnili nam możliwość opublikowania tekstu. Nikt nie chce spamowych linków, które mogą zapewnić krótkofalowy efekt, ale zaszkodzić całej witrynie. Jeśli zdobwamy linki dla naszych wpisów gościnnych róbmy to z nastawieniem na jak najwyższą jakość. Warto również uzgodnić z właścicielem strony jakie działania chcemy wykonać dla danego wpisu, unikniemy wówczas wszelkich nieporozumień.

Przykłady wpisów gościnnych:

http://blog.meritumbank.pl/chcesz-oszczedzac-dziel-sie/
http://www.hafija.pl/2012/04/o-kolczykach-dla-dzieci-okiem-eksperta-wpis-goscinny.html
http://zarabianie-na-blogu.pl/pisz-fascynujace-posty/
http://www.motobloger.pl/zadbajmy-o-klimat-w-samochodzie/
http://pasjaswiata.pl/cypr-wakacje/