Smiley face
Blog firmowy – 3 główne korzyści z prowadzenia

Blog firmowy jest łatwy do założenia a z biznesowego punktu widzenia ma najkorzystniejsze ROI (jest przed Social Media oraz SEO). Oto 3 główne korzyści, które odniesiesz z prowadzenia bloga:

Większy ruch na stronie

Każdy nowy post to nowi użytkownicy pojawiający się na stronie. Oczywiście, Twoja marka
jest już znana i dzięki temu już teraz notujesz ruch, ale mówimy tutaj o całkowicie nowych użytkownikach stykających się z Twoją ofertą pierwszy raz.

Załóżmy, że sprzedajesz jabłka a Twoja firma nazywa się “Jabłkowy Sad”, czy nie doskonale byłoby dotrzeć do osób zastanawiających się jakie jabłka na sok kupić? 

Każdy wpis na blogu nie tylko przyciąga odwiedzających w momencie publikacji, ale dzięki wyszukiwarkom zapewnia stały dopływ użytkowników czyniąc z bloga inwestycję długoterminową (zobacz zakładkę efekty).
Ogólną prawidłowość potwierdzają badania firmy Hubspot: firmy posiadające bloga mają na swoich stronach 55% odwiedzających więcej niż te bez niego.

Większa sprzedaż

Użytkownicy bloga to potencjalni nabywcy – nikogo do tego nie trzeba przekonywać.

Nawet jeśli zapoznając się z informacjami na temat jabłek nadających się na sok nie zdecyduję się na zakup, to mogę przecież zapisać się do newslettera lub polubić fanpage

na Facebooku. Zrobię to tym chętniej, im widoczniejsze będzie CTA (eng. Call To Action). CTA może być formularzem, pop-upem albo zwykłym tekstem tak jak ten zamieszczony na końcu wpisu.

Podbijać sprzedaż można również przygotowując specjalnie pod to przygotowane wpisy promujące produkty – nie w nachalny i agresywny sposób, bo tego czytać nikt nie chce a i wypromować ciężko, ale pragmatycznych i z punktu widzenia użytkownika końcowego: Case study opisujące proces przygotowania soku brzmi doskonale.

Remarketing – podstawowe narzędzie wspomagające monetyzację bloga. (W skrócie, remarketing to podsuwanie reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę). Jeśli ktoś odwiedził Twojego bloga, to znaczy, że jest zainteresowany tematem. Być może nawet chciał kupić już te jabłka na sok, ale:

  • akurat nie miał gotówki,
  • był w pracy,
  • sok ma być przygotowany dopiero na urodziny chłopaka.

Czy nie warto w takim wypadku przypomnieć się? Warto – i to działa. (Wskazówka: jeszcze lepsze efekty osiągniesz podając w reklamie kod rabatowy.)

Remarketing do ustawienia jest na Facebooku lub w ramach Google Adwords.

Wizerunek lidera

Piszesz dużo i konsekwentnie, użytkownicy chętnie wracają na Twojego bloga, jeśli tylko mają jakiś problem z jabłkami – sam nawet nie wiesz kiedy, a stałeś się jabłkowym liderem. To ma dużą wartość. Jako firma pokazujesz swoją “ludzką twarz” (bloga prowadzi nawet Caterpillar – amerykańska korporacja zajmująca się produkcją maszyn), wzbudzasz zaufanie, jesteś wiarygodny.

Blog pozwala zabrać głos w dyskusji. Jest użyteczny, kiedy trzeba obronić firmę przed krytyką: brakło jabłek w połowie sezonu sokowego? Nie ma problemu, opisz sytuację na blogu.

Na koniec, wróćmy do badań i statystyk: 85% właścicieli firm określiło swojego bloga jako: użyteczny, ważny lub krytyczny. To nie pozostawia wątpliwości: blog pomoże i Tobie, a jeśli potrzebujesz bardziej szczegółówych informacji lub pomocy przy realizacji – skontaktuj się.

  • olga83

    Bardzo dobry artykuł. Wiele firm nie docenia potencjału treści na stronie. I to zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie, jak i odbiór przez potencjalnego klienta. Już na etapie tworzenia strony warto zasygnalizować potrzebę posiadania bloga firmowego. Wiem, że są na rynku firmy jak Green Parrot https://greenparrot.pl/nasza-oferta/www/ – które tworząc strony www proponują klientom właśnie tego typu, pomocne rozwiązania. Pozostaje tylko do tcyh rozwiązań przekonać klientów.